Pokis @ Kuih Keretapi

pokis kuih keretapi

Kuih ni namanya Pokis. Sesetengah tempat panggil dengan nama Kuih Keretapi.

Biasa aku beli kat pasar malam Seksyen 16, Bandar Baru Bangi (hari Selasa dan Sabtu).

Korang pernah makan kuih ni?

32 Comments

  1. Tak pernah makan lagi kuih ni…rasa nya tak pernah jmpa lagi..tapi tak tau la kot tak perasan..hehe

  2. antara kuih yg cepat habis di pasar malam…

  3. Aku tak pernah jumpa + tak pernah makan, tapi dari gaya rupa dengan tekstur dia macam apam balik pon ada

  4. saya suka sangat kuih ni, kalau pergi pasar malam tu wajib beli ni
    tapi saya panggil kuih topi :)

  5. hmmm..rasonya den tak pernah makan lagi kuih tuh…

  6. My favourite…selalu beli kat Pasar Malam sentul…

  7. panggil kuih ni kuih doremon..

  8. Mmg sedap kuih ni…kat pasar malam mmg beli punye…dgn air tebu..hehe

  9. nak cari laa kat pasar seksyen 7 petang ni…

  10. nama dia kuih keretapi…!!! baru tahu…

  11. aku sering makan pukis tapi tak secantik ini cakenya

  12. macam sedap aje. bak sikit..

  13. sedap kuih ni. lembut lagi. Kat pasar malam sek7 macam2 perasa ada. sedap2.

  14. sue panggil kek nona.. mak yg kenalkan masa kecik dlu2.. ni ‘kek nona’ katanya.. maybe masa tu yg jual kuih ni nama Nona kot.. :biggrin:

  15. :cheerful: nama kuih admin bg tu cantik..kuih apam balik bukan..entah hee.asal ada rasa manis sikit sy suka juga

    • @suri, Kalau apam balik dia leper dan kena lipat macam biasa tu.. Tapi kuih yang ni dia buat guna acuan dia sendiri.. Ingatkan apam versi baru.. Rupanya memang kuih lain.. Cuma rasa dia memang macam apam balik.. Manis2, sedap..

  16. Faris Al-Muhandisu
    Faris Al-Muhandisu

    first time dengar n tgk.. nmpk mcm apam je?

  17. Biasa makan cuma tak tahu nama. :D

  18. Pernah rasa tetapi tidak tahu nama. Manis rasanya.

  19. Pertama kali tengok kuih ni… Atau pernah tgk tapi tak tahu nama kuih keretapi. Hehe

  20. lama x makan
    suka juga kuih ni.. heheh

  21. suka sgt pokis nie..kalau perasa coklat lagi sodap

  22. Biasa beli bro..dulu faveret ni..sekarang dah kurang ckit..hehe

    • @hafizrahim, Kalau dah selalu sangat makan lama2 memang jadi rasa kurang sikit.. Dah boring kot.. Aku pun macam dah kurang makan kuih ni.. Yang beli hari tu pun ada lagi dalam peti tak habis makan..

  23. pasar malam kat salak tinggi ( rabu ) pun ada gakkk….memang layan la buat pemanis mulut lepas makan nasik berlauk

  24. biasa makan dan mmg suka, tapi tak tahu lak nama dia mcm tu, akak panggil apam jer hehe

Leave a Comment