Pokis @ Kuih Keretapi

pokis kuih keretapi

Kuih ni namanya Pokis. Sesetengah tempat panggil dengan nama Kuih Keretapi.

Biasa aku beli kat pasar malam Seksyen 16, Bandar Baru Bangi (hari Selasa dan Sabtu).

Korang pernah makan kuih ni?

32 Comments

  1. sue panggil kek nona.. mak yg kenalkan masa kecik dlu2.. ni ‘kek nona’ katanya.. maybe masa tu yg jual kuih ni nama Nona kot.. :biggrin:

    • @suri, Kalau apam balik dia leper dan kena lipat macam biasa tu.. Tapi kuih yang ni dia buat guna acuan dia sendiri.. Ingatkan apam versi baru.. Rupanya memang kuih lain.. Cuma rasa dia memang macam apam balik.. Manis2, sedap..

    • @hafizrahim, Kalau dah selalu sangat makan lama2 memang jadi rasa kurang sikit.. Dah boring kot.. Aku pun macam dah kurang makan kuih ni.. Yang beli hari tu pun ada lagi dalam peti tak habis makan..

Leave a Reply